الگوریتم

تعریف:
شما در خانه نشسته اید و مشغول درس خواندن هستید.دوستتان با شما تماس می گیرد و مشکلی را با شما در میان می گذارد؛او می خواهد وضو بگیرد، ولی وضو گرفتن یادش رفته! دوستتان از شما درخواست کمک می کند،چگونه به او کمک خواهید کرد؟
حتما روش انجام کار را مرحله به مرحله برای او شرح خواهید داد.مثلا خواهید گفت:اول اب را در دست راستش بریزد،سپس آب را روی صورتش ریخته و تمام صورتش را با دست راستش بشوید.در مرحله دوم باید دست چپش را پر از اب کند،سپس اب را روی دست راستش بریزد و دستش را
....

+++++++++++++++++++++++++++++++++

پاسخ بده:
1-دستورالعمل درست کردن چای چیست؟با استفاده از روش بالا بنویسید.
2-دستوالعمل تعویض لامپ سوخته چیست؟ روش بالا
3-دستورالعمل تعویض لاستیک پنچر چیست؟ روش بالا
علاقه مندان به تصحیح مسیر نوشته شده میتوانند در یک فایل word نوشته و فقط در سایت پیکوفایل آپلود کرده و با مشخصات کامل خود به ما ارسال فرمایند.

پس از تصحیح و بررسی راه های نوشته شده توسط شما در وبلاگ در بخش پاسخ بده با نام شما ثبت خواهد شد.
+++++++++++++++++++++++++++++++++

ویژگی ها:
هر الگوریتم عبارت از مجموعه دستوراتی است که دارای ویژگی های زیر باشد:
1- متن هر دستور باید برای اجرا کننده قابل فهم و ساده باشد.
2- متن هر یک از دستورات باید دقیق و غیرمبهم باشد.
3- دستورات باید به ترتیب صحیح اچرا شوند.
4 - دستورات باید شرط پایان یا توقف داشته باشند.
وقتی میخواهیم به رایانه دستور بدهیم تا برای ما کاری انجام بدهد، ابتدا باید به الگوریتم آن کار فکر کنیم؛ یعنی باید ببینیم دستورالعمل چیست و با انجام چه مراحلی، کاری که می خواهیم انجام می شود. پیدا کردن الگوریتم یکی از مهم ترین بخش های حل مسئله های رایانه ای است. گاهی اوقات لازم است چند ساعت و حتی چند روز به یک مرحله فکر کنیم و الگوریتم های مختلف را بررسی کنیم تا یک الگوریتم خوب و قابل اجرا بر روی رایانه پیدا کنیم.